JAKIE NAPOJE I HERBATY NALEŻY PIĆ W CIĄŻY?

Już od pierwszej chwili kiedy dowiadujemy się, że spotkało nas wielkie szczęście jakim jest bycie mamą staramy się zwracać większą uwagę na to co spożywamy, na to co pijemy, oraz w jakich ilościach i jak często.  Być może pijemy czegoś za dużo lub za mało. Najważniejsze to nie dać się zwariować i mimo wszystko pić to co lubimy nie szkodząc oczywiście sobie i dziecku. Uważam jednak, że nie należy się zmuszać do picia różnych mieszanek ziołowych, które ciężko nam przełknąć, tylko stopniowo degustować / próbować nowych smaków – być może, któryś trafi w nasze gusta.

 

 

Lista napojów i herbat, które piję w ciąży:


1. Woda niegazowana

piję jej dużo, około 7-8 szklanek dziennie. Picie wody niegazowanej jest bardzo ważne dla kobiety spodziewającej się dziecka. Oprócz tego, że jest nam – mamom potrzebna, to niezbędna jest także dla prawidłowego rozwoju naszego maleństwa. Pomaga nam przeżyć nudności, zaparcia. Reguluje ciśnienie tętnicze krwi. Doskonale oczyszcza nasz organizm z toksyn. Przyspiesza trawienie. Dostarcza niezbędnych składników mineralnych. Poprawia samopoczucie, dzięki temu nie czujemy się zmęczone, nie boli nas głowa, nie czujemy zawrotów.

2. Woda z cytryną

codziennie na czczo piję 1 „kieliszek do szampana” z przegotowaną wodą z wyciśniętym sokiem z cytryny.

3. Soki świeżo wyciskane  

codziennie piję 1 szklankę świeżo wyciskanego soku z marchwi i jabłek (3-4 marchewki i 1 jabłko na jeden sok) Posiada działanie odmładzające, poprawia wygląd skóry. Wpływa na wzrost i regenerację komórek i tkanek. Zapobiega niedokrwistości. Zawiera witaminy: A, B, C, D, E, PP, K.  Dodatkowo magnez, potas, wapń, jod, żelazo, kobalt, sód.

4. Herbata z pokrzywy 

piję ją codziennie około 2-3 filiżanek. Po pierwsze pokrzywa ma właściwości moczopędne, więc pięknie oczyszcza i usuwa wodę nagromadzoną w naszym organizmie. Pomaga w leczeniu zakażeń dróg moczowych w ciąży. Ułatwia przemianę materii. Zawiera wiele witamin m.in. magnez, wapń, żelazo, potas, jod oraz witaminy takie jak: : A, K, B2, C.

5. Herbata miętowa

piję ją codziennie 1 do maksymalnie 2 filiżanek. Zawiera witaminy C, A, oraz wapń, magnez, potas, żelazo. Napary z mięty pomagają zwalczyć poranne mdłości, niwelują zmęczenie. Wspomagają pracę przewodu pokarmowego i trawienie. Zwalczają bezsenność. 

6. Rumianek

piję około 2 razy w tygodniu 1 filiżankę. Łagodzi mdłości. Rumianek pomagał na ból głowy i migreny. Zawiera wapń i magnez.

7. Herbata z melisy

około 2-3 razy w tygodniu 1 filiżanka. Przeważnie napar z melisy piłam wieczorem przed snem. Pomaga zmniejszyć poranne mdłości oraz działa uspokajająco. Wycisza, łagodzi problemy z zasypianiem. Zawiera witaminę C i źródło soli mineralnych. 

8. Herbata z liści malin

zaczęłam ją pić w 9 miesiącu ciąży, a dokładnie od około 37 tygodnia ciąży 1 maksymalnie 2 filiżanki dziennie. Usprawnia działanie mięśni macicy. 

* Picie herbat ziołowych w ciąży oczywiście należy wcześniej skonsultować ze swoim lekarzem prowadzącym.  

Przed ciążą bardzo dużo piłam zielonej herbaty. Ciężko było mi się z nią rozstać na okres 9 miesięcy, ale dałam radę. Mimo to różne opinie słyszę na temat picia tej herbatki w ciąży. Jednak skoro potrafiłam z niej zrezygnować to był sygnał dla mnie, że nie była mi w tym okresie zbytnio potrzebna. 

Tak samo było z kawą. Przed ciążą kawę piłam codziennie po 2 filiżanki. Na początku ciąży dość mocno przeżywałam odstawienie kofeiny jednak i to udało mi się z czasem osiągnąć. Natomiast jeżeli chodzi o słodkie napoje gazowane, napoje energetyczne, soki z kartonów, oraz nektary nie jestem ich smakoszem w związku z tym, ta grupa napojów została przeze mnie odstawiona już dawno.

A co Wy piłyście w ciążą?

Było coś z czego musiałyście zrezygnować? (czy była to kawa, czy jednak ulubiona herbata)

No Comments

Leave a Comment